Monday, December 28, 2009

Tak Kenal Maka Tak Kenal Lah..

Assalamualiakum w.b.t

Salam sejahtera kepada hadirin hadirat, penbaca pencetus revousi minda..

Alhamdulillah, bersyukur kehadrat Allah s.w.t yang menciptakan langit, muka bumi dan segala hidupan di alam ini, selawat dan salam ke atas junjungan mulia kekasih Allah s.w.t baginda Nabi Muhammad s.a.w serta sidang pembaca pemangkin kecemerlangan minda.



"salam perkenalan kepada semua pembaca sekalian"



"salam perkenalan"

Suaraminda merupakan seorang insan dan hamba Allah yang dilahirkan pada tanggal 3 April 1990 di Hospital Bersalin Kuala Lumpur. Anak kepada pasangan bahagia Abd Hamid bin Noh dan Robiah bt Mansor yang boleh diibaratkan seperti pasangan adam & hawa sesuci cinta sejati mendapat pendidikan awal di Sk Senawang dan juga merupakan mahasiswa tingkatan 6 di SMADKLANA.Suara minda adalah bekas pelatih PLKN di Tanjung Tuan Port Dikson, Negeri Sembilan serta masih lagi menuntut ilmu pengetahuan yang maha luas hingga kini.



Menulis blog bukanlah bertujuan mempromosikan diri sendiri kepada masyarakat awam atau istilah “poyo” bagi golongan muda tetapi bertujuan sebagai medium bagi melahirkan masyarakat terutama dalam golongan belia agar berkongsi pengalaman, idea-idea bernas dan sebarang input-input ilmiah.. Sesungguhnya, ilmu itu adalah milik tuhan yang maha esa.. Oleh itu, istilah “blog” itu tidak boleh ditafsirkan untuk politik semata-mata tetapi, sebagai pemangkin kepada perkembangan kemajuan teknologi maklumat dan kecemerlangan pemikiran kearah kemajuan era globalisasi kini



Suaraminda ingin mengajak pembaca dan golongan remaja mengetengahkan isu-isu berkaitan golongan remaja yang yang merupakan golongan yang amat penting seperti kata pemimpin Negara, “pemuda harapan bangsa, pemudi tiang Negara” yang akan mewarisi pemerintahan Negara kelak. Suara minda ingin mengutarakan hal-hal berdasarkan pengalaman, isu semasa, dan perkembangan di sekeliling terutama dalam kalangan masyarakat Malaysia. Malaysia merupakan sebuah Negara yang di diami oleh masyarakat majmuk terdiri daripada pelbagai kaum. Oleh itu perpaduan dalam kalangan masyarakat Malaysia menjadi satu “main point” bagi suara minda melontarkan kepada pembaca dengan pelbagai perkara yang boleh di jadikan iktibar dan ilmu yang bermanfaat kepada pembaca pemangkin kecemerlangan minda


Namun, suaraminda ingin menegaskan bahawa “setiap manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan”. Oleh itu diharap sebarang kesilapan dalam penulisan blog suara minda tijak dijadikan isu yang harus diperbesarkan. Teguran serta komen yang membina dari pembaca juga golongan yang prihatin amat suara minda alu-alukan bagi meningkatkan lagi kualiti penulisan blog ini. Suara minda juga baru mula “berjinak-jinak” dalam ilmu teknologi maklumat bagi melahirkan golongan belia yang celik IT serta memahirkan diri dalam penggunaan kemajuan teknologi “ICT” seterusnya melahirkan golongan belia minda kelas pertama..


No comments:

Post a Comment